DVD / Duits – Tsjechische sprookjes …

Ik heb ooit eens een heel epistel geschreven van alle voordelen van sprookjes….het was heel bezield, heel duidelijk en nu ook ……heel kwijt :-S.

In de antroposofie gaan ze ervan uit dat je kinderen veel kunt leren door middel van beelden.

Zodoende worden er al in de peuterklassen boekjes en verhalen voor gelezen.

Vanaf de kleuterleeftijd worden ook echt al sprookjes voorgelezen van de gebroeders Grimm en van Hans Andersen.

(Tevens is ook een soort lijst waarop je na kunt gaan vanaf welke leeftijd welk sprookje het best geschikt is).

Enfin,……vele van die sprookjes zijn verfilmd en worden elk jaar op Duitse zenders herhaald rond Yule / Kerst.

Deze Tsjechische films zijn Duits gesproken……en hoewel ze al oud zijn (soms al vanaf 1956), vind ikzelf vind ze mooi, niet te schreeuwerig, sprookjesachtig en ook duidelijk….helemaal mijn ding.

DSC08367

Die kleine Meerjungfrau / De kleine zeemeermin … (inclusief traditioneel einde…..dus geen trouwerij voor de zeemeermin :-S)

DSC08368

Schneeweisschen und Rosenrot / Sneeuwwitje en Rozerood

DSC08369

Drei haselnüsse für aschenbrödel/ Assepoester

DSC08370

Rotkäppchen / Roodkapje

DSC08371

Konig Drosselbart

DSC08372

Schneewittchen / Sneeuwwitje

DSC08373

Rumpelstilzchen / Repelsteeltje

)o(

Briana

Dit bericht werd geplaatst in DvD en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op DVD / Duits – Tsjechische sprookjes …

  1. Philomena zegt:

    Helemaal super dit alles! Ik weet niet waar ik ze kan kopen…kun je me helpen?
    Groet, Philomena

Plaats een reactie