2019 / Bijna Lughnasadh.

Tjee…alweer een jaar verder, wat vliegt de tijd toch als je ouder wordt :-S !!!

Een jaar waar weinig aan Paganisme is gedaan en waarin weer veel is gebeurd.

En helaas is mij dit jaar het nieuws ter ore gekomen dat een mede zuster letterlijk en sterretje aan de hemel is geworden en is terug gekeerd naar de bron.#MerryMeetMerryPartAndMerryMeetAgain Sterre.

Sinds begin dit jaar heb ik een baan, een baan waar ik warempel voor geleerd heb en waar ik dus ook meer voor betaald kreeg dan die flut poets bijbaantjes die ik in het verleden heb gehad in de avonduren.

Ergens maar goed dat ik niet wist dat het loon 2x zoveel opleverde voor dezelfde tijd. Wellicht had ik dan andere keuzes gemaakt met weer andere gevolgen van dien.

Nu zijn wij alleen al blij dat 3 van onze kinderen inmiddels de 18 hebben gepasseerd en dat ook de rest al boven de 11+ is. Ze wonen allemaal nog thuis al zal dat niet meer lang duren. De oudste staat bovenaan de wachtlijst om op begeleid wonen te gaan en het jaar daarna zal waarschijnlijk ook onze 2e buitenshuis gaan studeren aan geheel de andere kant van het land. Gelukkig heeft ze deze maand dan ook haar rijbewijs behaald ❤ .

Zojuist heb ik ook voor de 3e alvast een proefles voor rijlessen geplant en zo kabbelen wij maar wat verder.

Op Pagan gebied gebeurt er hier zover niet zoveel…tenminste niet bewust.

Ok…ik heb (voor mij wonder-boven-wonder) redelijk snel een baan gevonden terwijl de prognose voor een 43 jarige starter toch vrij klein werden ingeschat door mijzelf en familie. Ik begon ergens anders en daar beloofden ze bergen…en dat werd binnen een maand -oh toch maar niet-.

En toen kwam mijn huidige baan langsfietsen…..meteen met een 20-28 uren contract (dus geen nul uren contract) van minimaal 1 jaar. Investering is vereist en als je eerder vertrekt, dan moet je die investering uit eigen zak terugbetalen. Die investering smeert zich uit over zeker 4 jaar….dus dan weet je al dat als je goed functioneert…dat je zeker voor 4 jaar gewenst bent. Halleluja!

Verder strekt het zich alleen uit over zeer kleine dingetjes….onze kinderen die bij een pak chocolade Oreo’s in de winkel zeggen…he mama, die aten wij toch soms bij volle maan….wanneer doen wij dat weer eens?!?!

Of als je je schoenen na een dag eindelijk uit kunt doen en verlangt naar ECHT contact met de grond…de vloer…de aarde….het gras…..als het maar geen schoeisel is.

Of als je in de auto meerijd en de warme lucht langs je vingers voelt gaan bij een open raampje….zalig!

Jah…dan heb ik eventjes de tijd om weer even in contact te staan met alles om mij heen.

Of als er iets vervelends gebeurd en ik tegen onszelf hoor zeggen…-Het zal wel ergens goed voor zijn-. Dat ik hierbij soms ook aan de kinderen erbij uitleg dat een les soms ook niet voor onszelf bestemd is maar juist voor anderen. Dat wij soms zodoende de les niet eens doorkrijgen…ook niet als de tijd daar rijp voor is.

Tjah…dan bedenk ik mij wel eens….Ja, ik ben Pagan!

BB Braina

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie