via:http://www.vrijescholen.nl/public/nl.vrijescholen/www/files/1338290836_Getuigschriftspreuken%20klas%205%20-%20Gedichten%20in%20de%20vorm%20van%20affirmaties%20over%20planten.pdf

Getuigschriftspreuken voor klas 5
Gedichten over planten in affirmatievorm
Mei 2003, Lisette en Martin Stoop
• Boeken, waarin planten en competenties worden beschreven:
• Bach-Bloesemtherapie van Mechthild Scheffer: De planten staan duidelijk beschreven.
De blokkades en potenties worden ook opgesomd.
• Het boek: Bloesemtherapie van Carol Rudd is rijk geïllustreerd en ook daarin staan
bevestigingen (affirmaties).
• De Encyclopedie voor natuurlijke geneesmiddelen van Könemann is zeer kort. Bij de
bloesemremedies worden zeer veel mogelijkheden beschreven.

De kastanjeknop.
Ik stop op tijd
en verpak wat er binnenin groeit kunstig in het hars.
Zo heb ik volgend jaar een stevig begin.
De agrimonie.
Ik ontvouw mijn blad jubelend van vreugde.
Ik breng mijn sterrenbloemen juichend naar het licht.

De wilg.
Ik wortel diep in het woelige water.
Weer en wind trotseer ik soepel.
Door mijn levenskracht kom ik altijd tot bloei.
De witte kastanje.
Ik sta stevig en krachtig en spreid mijn takken wijd de wereld in.
Uit liefde voor het licht toon ik mijn bloei in duizendvoud.

De clematis.
Ik blijf onderzoeken en heb houvast aan alles wat ik tegenkom.
Na iedere bloem krijg ik witte pluimen en waai ik vrolijk de wereld in.
De clematis.
Ik vind overal houvast en bereik steeds grotere hoogtes,
Om licht en luchtig tot bloei te komen.
Het loodkruid.
Ik spiegel in mijn bloei de kracht van mijn blad.
Altijd aanwezig, altijd dicht bij mij.

De korenbloem.
Ik richt mij naar het licht en vorm een stevige bloembodem.
Zo schep ik een prachtige bloementuin.
De sleutelbloem.
In het hart van mijn blad spaar ik het licht.
Zo vorm ik de kracht voor mijn bloemenfontein.
De goudsbloem.
Ik toon me elk jaar van zaad tot bloem.
In alle richtingen kom ik stralend tot bloei.

De stokroos.
Ik toonde eerst mijn prachtige blad.
Nu richt ik mij krachtig naar het licht.
Zo bloei ik rijkelijk en vorm rozetten van zaad.

De walnoot.
Behoedzaam bescherm ik mijn stevige zaden
en soepel vervolg ik mijn eigen weg.
De akelei.
Ik open mijn blad en sluit de randen,
Vorm een hemelse bloem en dan groet ik sierlijk de aarde.
De beuk.
Ik zet ieder blad recht in de zon.
Ik sta stevig , beukenwortels steunen elkaar.
Mijn groeikracht stop ik in stevige nootjes en die deel ik uit.

De waterviolier.
Ik open mijn bladerpluimen onder water.
Dan toon ik , aan een rechte steel, frank en vrij kransen van bloemen.
Het loodkruid.
Ik spiegel in mijn bloei de kracht van mijn blad.
Altijd aanwezig, altijd dicht bij mij.
De kamperfoelie.
Ik vind soepel mijn kleurige weg.
Ik kom in ieder blad bij mezelf.
Ik bloei vol vrolijkheid en flonker in het licht.

De appel.
Ik maak van het licht mijn draagkrachtige takken.
Het geheim van de bloem vormt de kracht van mijn vrucht.
Het duizendguldenkruid.
Ik weet mijn bestemming.
Ik schep mijn eigen ruimte.
Ik richt mij op mijn bloei.
De hondsroos.
Ik beteugel mijn kracht.
Stap voor stap veredel ik mijn blad.
Ik verbind vorm, kleur en geur tot een hemel op aarde.
Zo sta ik sterk.

De olijf.
Ik haal mijn kracht diep uit de aarde.
Door sterke snoei draag ik rijke oogst.
Met mijn pit volbreng ik mijn taak.
De Cichorei.
Ik stuur mijn kracht diep in de aarde en hoog in de lucht.
Iedere dag toon ik heel even mijn hemelsblauwe bloemen.
De rest van de dag groei ik verder in stilte.
De slanke gentiaan.
Ik dring diep in de aarde door de kracht van mijn bloei.
Ik ontvang het zonlicht met liefde in mijn hart.

De zonnebloem.
Ik verstevig mijn statige stengel stap voor stap.
Ik orden mijn duizenden bloemen tot een zon op aarde.
De reuzenbalsemien.
Ik ontvang op mijn stengel het rood van de zon,
maar bloei pas uitbundig hoog in de lucht.
Ik schiet daar mijn zaad tot ver om mij heen.
Het ijzerhard.
Ik verdeel mijn kracht in tijd en ruimte.
Ik verrijk mijn leven langs vele wegen.
Bij iedere kruising kom ik zo tot bloei

De maskerbloem.
Ik houd stand aan de oevers van woelige beken.
Vorm van mijn blad drijfkrachtige bootjes.
Ik bloei als een vlinder vrij in de lucht.

~
Mei 2003
Lisette en Martin Stoop

Geef een reactie

Tagwolk

