spreuk…/ vanaf klas 5

via:https://sites.google.com/site/helendleren/home/inhoudsopgaven/pedagogische-achtergrond/wat-is-helend-opvoeden/links

Ik zie rond in de wereld

Waarin de zon haar licht zendt,

Waarin sterren fonkelen:

Waarin de stenen rusten,

De planten levend groeien,

De dieren voelend leven,

Waarin de mens bezield,

De Geest een woning geeft;

Ik schouw diep in de ziel,

Die binnen in mij leeft.

De Godesgeest, hij weeft

In zon- en zielelicht

In wereldruimte, buiten

In zielediepten, binnen –

Tot u, o Godesgeest,

Wil ik mij vragend wenden,

Dat in mij kracht en zegen

Voor leren en voor arbeid

Tot wasdom moge komen.

Geef een reactie

Tagwolk

