via:http://www.vrijescholen.nl/public/nl.vrijescholen/www/files/1338290836_Getuigschriftspreuken%20klas%202%20-%20Gedichten%20in%20de%20vorm%20van%20affirmaties%20in%20de%20sfeer%20van%20heiligenlegenden.pdf

~

Getuigschriftspreuken voor klas 2
Gedichten in de vorm van affirmaties in de sfeer van heiligenlegenden
Mei 2006, Lisette en martin Stoop.

~
Franciscus.
Ik ontmoet mijn vrienden en ontdek hun wensen.
Voor hun wensen schep ik een plek.

~

Elisabeth.
Ik blijf bij mezelf en schenk wat ik over heb met liefde weg.
Zo ontvang ik in stilte de kracht van het hart.

~
Elisabeth.
Ik schenk met plezier veel weg van mijn rijkdom.
De rozengeur ruikt heerlijk zoet.
Wat ik doe voelt goed.

~
Franciscus.
Ik wik en weeg en zie dat ik veel te geven heb.
Ik geef en ik help, zo ben ik sterk..

~
Franciscus.

Ik vertrouw op de stem van mijn hart.
Zo weet ik zeker, dat ik het juiste doe.

~
Christophorus.
Ik steun een ander op zijn pad.
Ik zie de lichtkracht in hun harten.
Daarom draag ik hen door de woeste stroom.
Al helpend groeit ook mijn eigen kracht.

~
Philippus.

Ik draag het geheim van de schat in mijn hart.
Ik neem de tijd om het juiste te zien.
Zo voer ik mijn opdracht goed uit.

~
Patrick.
Ik voel de lichtkracht in mijn hart.
Helder en krachtig stap ik over de brug.

~
Christophorus.
Ik bouw mijn huis met stevige muren en een dak.
Ik snij mijn staf stevig en recht.
Zo hou ik het lang vol.

~
Franciscus.
Ik volg mijn hart en wil doen wat goed is.
Ik geef mijn harnas en schild weg.
Ik richt mij stap voor stap op mijn nieuwe doel.

~
Franciscus.
Ik dans, ik spring en ik zing.
Ik geniet met mijn vrienden.
Zo vind ik mijn eigen kracht.

~
Elisabeth.
Ik zie de wensen en noden om mij heen.
Ik geef mijn eigen mantel aan een ander.
In mijn hart voel ik mij sterk.

~
Hironymus.
Ik weet dat het onverwachte plotseling komt.
Ik neem de tijd om rustig te kijken en ontdek dan een vraag.
Ik doe dan gewoon wat mijn hart me zegt.

~
Franciscus.
Vinken, gaaien, tureluurs.
Het vogelgezang klinkt krachtig om mij heen.
Ik weet wat ik wil zeggen.
Ik geniet van het zonnelied in mijn hart.

~
Franciscus.
Ik voel, dat ik sterk ben.
Ik wil mijn vreugde met vrienden delen.
Ik voel me veilig naast een vriend.

~
De schildpad.
Ik ga vooruit.
Stap voor stap,
rustig aan loop ik door.

~
Franciscus.
De stilte vind ik in mijn hart.
In mijn hart vind ik mijn kracht.
Met mijn kracht ga ik aan het werk.

~
Franciscus.
Ik luister naar mensen en zie ook hun dromen.
We begrijpen elkaar en dat maakt ons vrienden.
En samen willen we heel veel doen.

~
Franciscus.
Voor mij is belangrijk mijn eigen weg.
Ik richt mijn aandacht op mijn hart.
En ik zie, hoe ik veel leer en geniet.

~

Franciscus.
Al word ik in een ravijn gesmeten.
En is het koud en donker om mij heen.
De zon schijnt in mijn hart. Ik ben nooit alleen.

~
Franciscus.
Ik laat mijn hart spreken
en voel mij gesteund door vele vrienden.
Samen gaan we als broeders door het leven.

~
Franciscus.
De wereld spiegelt zich in mijn hart.
Daar hoor ik de vraag, die een ander mij stelt.
Ik wil met liefde het juiste antwoord geven.

~
Elisabeth.
De nood van anderen spreekt mij aan.
Ik wil hen helpen met al mijn kracht.
En ik geef met plezier, waar zijn om vragen.

~
Elisabeth.
Ik ben verbaasd, wat het geven mij doet.
Ik voel me licht en blij.
Ik weet, dat warme liefde mij omhult.

~
Franciscus.
Alles kwijt of verloren.
Ik maak een nieuw begin.
Ik loop en ik loop en met iedere stap
zie ik meer en geniet ik meer.
Wat is de wereld mooi.

~
Franciscus.
Wat kan ik doen tussen deze muren?
In mijn hart klinkt een lied.
Ik zing luid en krijg kracht.
Met de zon in mijn hart heb ik moed.

~
Franciscus.
Ik kies ervoor om me te laten horen.
Zo bereik ik de harten van vele mensen.

~
Franciscus.
Regen en wind of stekende hitte hou ik buiten.
Ik bouw muren statig en sterk. en een prachtig leistenen dak.
Daar in de stilte vind ik de kracht.

~
Christophorus.
Ik voel de lichtkracht in mijn hart.
Ik wil helpen uit hartekracht.
Ik draag je wel door het woelige water.

~
mei 2006, Lisette en Martin Stoop.

Geef een reactie

Tagwolk

