Gisteren ben ik voor het eesrt bij een Esbat geweest en wederom vond ik het een uiterst originele en leuke avond.

We hebben een kleine, maar tevens zeer steile klim gemaakt naar de top van een berg (die ik meteen in gedachten al “wich-mountain” betitelde…vraag me niet waarom). Tijdens de klim hielden we ons bezig met een vraag aan jezelf.

Bovenop de berg was het uitzicht zeer mooi en kon je de hele stad overzien.

Nadat we bij waren gekomen van de steile tocht, begonnen we aan het cirkelwerk. De plek was echt natuurrijk met alle bomen, struiken en kruiden rondom. En midden op de berg was al een kant en klare mini krater, waar al menig een een kampvuurtje had gehouden.

We waren met ons zessen en af en toe kwamen ook enige wandelaars langslopen.

Wijzelf hebben geen kampvuurtje gemaakt, maar het gehouden bij een smudge- en wierookvuurtje in een cauldron😉. We hebben een visualisatie gedaan , waarbij de berg een rol in speelde. Zelf moet ik bekennen dat ik niet zo goed in de visualisatie kwam en alleen “mee” kreeg…wederom de woorden “witch-mountain” en een vreemde tinteling aan mijn linker wijsvinger (ik zat ik kleermakerszit en heb nog even gechecked om mijn vingers niet toevallig een grashalm of zoiets raakte…..dat bleek dus niet het geval).

De anderen voelden een soort krachtveld van de berg afkomen (waar ikzelf dus ook wel in geloof, maar nog niet zelf ervaren heb). Ook nu voelde ik niets van een krachtveld of iets in dien aard…het enige wat ik voelde was een druk op mijn nek en hoofd……een lichte hoofdpijn dus. Dat was eigenlijk alles….al vond ik de omgeving wel adembenemend mooi , rustiek en bij het invallen van de avond mysterieus…..de stad zo vlak voor je in een strook met lampjes🙂.

Helaas was (zelfs zo hoog op de berg) de volle maan zelf niet zichtbaar. Maar de Esbat was er heus niet minder om.

Na afloop hebben we nog wat gekletst en ook de terugtocht was, ondanks de snelle inval  van het donker, zeer verhelderend.

Blessed Be  )o(

Geef een reactie

Tagwolk

