Evaluatie Litha 2012

Inmiddels zitten we weer in wat rustiger vaarwater en heb ik weer tijd om een blogje te schrijven.

Afgelopen 20 Juni heb ik zoals ik me voor had genomen zelf ingewijd……me verbonden met het pad van de God EN de Godin.

De inwijding verliep (vind ikzelf) wat stroefjes, aangezien het nu geheel alleen gedaan moest worden. Dus her en der ging er wel wat (lichtjes) mis. Denkend aan een kaarsje te laat aangestoken / gedoofd en een gewaad/mantel wat vreselijk in de weg zat.

Enfin, ik was blij dat het maar vooral schoonheidsfoutjes waren en dat het erop zat. En nee…ik voel me totaal niet anders en heb alleen gemerkt dat ik meer een type spijkerbroek-heks ben…….

De dag erna hadden mijn mede “neofiet”-heksen (ze zijn alle 3 geen neofieten meer en waren al eerder dan mij solitair ingewijd)……ook een Litha viering waarvoor ik mede was uitgenodigd. Na hen enkele maanden niet gezien te hebben (wel gemaild via internet) kan ik zeggen dat ik het samenzijn wel miste. Het is gewoonweg fijn om zo af en toe bijeen te komen en ook over spirituele zaken te kunnen praten zonder dat men zich hoeft te verdedigen en/of vreemd word aangekeken.

Het was voor mij (schaam-schaam) een verademing om te zien dat ook tijdens deze Sabbat (voor het eerst door onze groep) vrijwel hetzelfde mis ging als een dag eerder in mijn eigen cirkeltje. Gekscherend heb ik nog gezegd, dat we dus duidelijk allemaal hetzelfde hadden geleerd…..sorry dames….dit laatste was natuurlijk een grapje van mijn kant.

Verder was de Litha viering met de groep een hele leuke avond.

Omdat het de Honey-maand was (vandaar ook de Honey-moon….een maand na Beltaine…..do de Math😉 ), kregen we eerst een hele leuke uitleg over bijen en honing. We hebben zelf, heuse bijenwas van  honing-raten mogen schrapen, de honing zelf mogen slingeren en op het eind van de avond mochten we allen een potje van diezelfde honing mee naar huis nemen met onze groeps foto op het etiket…. ZO LEUK en vooral ook zo ORIGINEEL !!!!

Ja, Litha is echt wel mijn favoriete Sabbat.

Blessed Be  )o(

Geef een reactie

Tagwolk

