Zoals ik al eerder schreef heb ik een opleiding / cursus (hoe noem je zoiets in hemelsnaam?!?!?) gevolgd bij een clan met Traditionele heksen.

Na afsluiting hiervan volgen 3 opties: Je in laten wijden door de Clan, jezelf inwijden of niet inwijden.

Ik heb gekozen om me niet in te laten wijden, maar geheel niet inwijden voelt ook al zo LEEG aan…..enige optie blijft over: mezelf inwijden.

Van de Clan heb ik de aanwijzingen hiervoor meegekregen en morgen is het zover…..20 Juni 2012….

Omdat het nu een schrikkeljaar is, valt Litha op 20 Juni en het is precies 16 jaar geleden dat mijn man en ik op 20 Juni (1996) ….ook met Litha trouwden….overigens bewust op een Litha dag. Want ook toen was ik al bezig met me te verdiepen in de traditionele jaarfeesten, seizoenen, belevingen en het werken met met name kaarsen en energiën.

Mijn mede Neofieten hebben zich inmiddels tijdens een reis in Engeland ingewijd, en ook zij hebben alle 3 gekozen voor een solitairder pad. Voor ons was het nog niet voorgekomen in de Clan, dat neofieten solitair ingewijd wilden worden. Maar elk van ons heeft individueel toch voor het solitaire pad gekozen……….typisch?…toeval?….wie zal het zeggen?! Ze werden overigens tijdens hun inwijding wel nog bijgestaan door enkele eerder ingewijde vrouwen van de Clan, die ook mee op reis waren gegaan…. Het was volgens hun eigen zeggen erg speciaal🙂

Voor mijn inwijding hebben ze nu aangeboden om ook mij bij te staan, maar omdat het erg kort dag is (ik heb ze deze week pas weer gesproken en op de hoogte gebracht van mijn voornemen) en ik per se op 20 Juni 2012 mijn inwijding wil plaats laten vinden, zal ik het toch “alleen” moeten doen, met hen allen natuurlijk wel in mijn gedachten🙂.

Ik zie dit overigens als een soort 2e doop……omdat ik mij op deze manier ook bind aan het pad van de Godin.

Laatst was er een programma met mensen erin van Indiaanse afkomst en kreeg ik kippenvel toen ze het hadden over: Vader Hemel, Moeder Aarde, Grootvader Zon en Grootmoeder Maan. Dit komt wel erg dichtbij mijn visie…lol.

En na enkele sabbatfeesten te hebben gemist met mijn mede “Neofieten”, moet ik toegeven dat ik ze wel mis. Ze organiseren 21 Juni a.s. hun eigen Litha sabbat en ook ik zal mede aanwezig zijn…………ik verheug me er al op!

)o(

 

Geef een reactie

Tagwolk

