De Yule viering was weer top :-))

Het verhaal van de Hulstkoning en de Eikkoning werd verteld en zelfs in een rollenspel uitgebeeld om het verhaal zo nog wat aan te zetten.

Natuurlijk de gebruikelijke rituelen van de cirkel trekken en als extra kregen we een klankschalen meditatie. Ik moet bekennen dat het me niet veel zei en dat ik het letterlijk maar over me heen heb laten komen. Ik ging schijnbaar zo op in het fenomeen dat het wel dolby surround leek dat ik opeens geheel weg was…..en snurkte (om de ademhaling goed door neus en mond te reguleren had ik bewust mijn mond iets open gelaten…niet handig als je dan dus in slaap valt ….schaam-schaam)….hahahaha.

Gelukkig werd het me niet kwalijk genomen en zei iedereen dat ze het wel begrepen (= met veel kinderen)…lol. En dan wisten ze nog niet eens dat we al zo’n 3 weken bezig zijn met steeds 1 zieke (roulerend) en dat ik afgelopen week met een klein ziek kacheltje 3 nachten op de bank had gelegen……elk 1,5 uur wakker wordend :-S.

Ik was wel wonderlijk uitgerust na deze meditatie en heb erna alles weer goed meegekregen….hahahaha.

Wat ook erg mooi was, was dat de 3 vormen van de godin werden uitgebeeld. De maagd had witte kleding aan en kreeg een witte mantel om, de moeder had een rood kleed aan en kreeg een rode mantel om en de wijze vrouw had een zwart kleed aan en kreeg een zwarte mantel om. Zo mooi om ze alle 3 naast elkaar te zien (met brandende bijpassende kleur kaars…)….het was net een Yule kaart op zichzelf :-)).

Aan het eind werden cadeautjes uitgedeeld en erbij gezongen. Als het lied ten einde loopt is het geschenk dat je dan in je handen hebt ook daadwerkelijk voor jou bestemd. De inhoud was erg divers en ik heb er nu al veel van geleerd. Ook heb ik veel ideeën opgedaan voor het versieren van de doosjes waar in cadeautje in moest passen. (zo’n kleine/middel ronde doosjes die je bij de Xenos kunt kopen).

Zelf heb ik een reis-altaartje gekregen….zo leuk, handig, snoezig en vooral ook bruikbaar!!!! (stoffen pentakeltje, eikenhouten toverstokje, wierook driehoekje (=ik weet even de naam er niet van…noem je dat een koontje?!?!?), veertje, 2 waxine lichtje  (=god-godin), schelpje, steentje en natuurlijk nog een mini godinnen beeldje….in een stoffen zakje ).

IMG_6349

Ik heb het doosje nu met inhoud altijd in mijn tas zitten en het gaat overal mee naartoe :-))

Anderen kregen o.a. zelfgemaakte rune steentjes, zelfs zelf gemaakte tarot kaartjes, kettingen met stenen en pentagrammen voor om te hangen en het ene doosje was nog mooier dan de andere.

Wellicht is het een idee om nu al te gaan pruttelen voor het volgende Yule cadeautje :-))

Ikzelf had zelf (gekochte) cadeautjes gegeven:

IMG_6282Dit belletje stond voor mij als symbool voor de Elfen belletjes.

IMG_3980

Deze ster stond voor mij symbool voor het beschermende pentagram.

IMG_3977

Deze “chocolade” eikel met sneeuw stond voor mij symbool voor de Eik en dus ook voor de Eik Koning.

BB

)o(

Geef een reactie

Tagwolk

