Al heel lang wil ik graag boeken schrijven, maar ik ben te chaotisch om tot een concreet concept te komen. Ik heb gewoonweg teveel ideeën en werk er nooit 1 fatsoenlijk uit….(schaam-schaam).

Al moet ik bekennen dat ik laatst toch een geweldig idee had. De titel zou in ieder geval kunnen zijn”hoe overleef ik de 21e eeuw”…hahahahaha.

Want echt….af en toe ben ik gewoonweg het spoor bijster. Gelukkig zie ik dit ook terug in onze kinderen.

Klein voorbeeld: Op een reclame laten ze een zo goed als naakt en hijgend koppel over elkaar heen kronkelen. Dochters van toen 9 en 11 kijken me verontwaardigd aan…zo van : waar kijk jij nu naar?!?!?!? Ik trek mijn schouders op en zeg….ja…je raad het nooit., maar het is een reclame over parfum. Beide dochters zijn nog meer verontwaardigd. Want zij zien de link totaal niet (en ik ben het 100% met hun eens). Inmiddels kunnen we er nu samen over lachen, maar ik vraag me wel af als kinderen dit al zien en afkeuren…of we niet TE VER zijn doorgeslagen met het ongecensureerd zijn.

Momenteel heb ik een zeer oude hobby weer opgepakt (ik was toen zelf 13-16 jaar)…romannetjes lezen en dit keer historische (= helemaal mijn tijd :-)) ).

Als je dan leest dat zo’n 100 jaar geleden mensen vrijwel -van de kook- raakten als ze een blote enkel zagen of lieten zien…hahahaha….dan moet ik nu denken aan alle tegenwoordige “vrijheid”. “Vrijheid” waardoor mensen zoveel afgevlakt worden dat zelfs extra middelen ingezet moeten worden van -van diezelfde kook- te kunnen geraken….

Ik vind overigens beide bovenstaande voorbeelden extreem. Tegenovergestelden van elkaar:

Ik zou dus echt niet willen dat onze 3 dochters zich zouden moeten schamen om met bloten enkels rond te lopen. Of dat ze niet meer zouden kunnen gaan zwemmen omdat een badpak ofzo schande is….nee…en zeker niet omdat dit alles dus voor onze 3 zonen dan weer niet zou gelden :-0

Maar ik zou ook niet willen dat onze dochters met alleen een bikini string op tv staan te feesten op het strand van een warm land, straalbezopen en geheel -van-god-los- om het maar even zo te zeggen.😛 En ook van onze zonen zouden we niet graag zien dat ze, al dan niet straalbezopen van het ene meisje naar het ander hoppen, omdat vrienden dit ook doen en alles maar als en stuk vlees zien…want jah…je ziet op tv/internet/reclame/bilboards niets anders.

Volgens mij moet daar toch een soort middenweg voor zijn, vandaar dat boek ideetje…hahahaha. Hoe overleef je de 21e eeuw ?!?!? Enig idee?!!??!!?

En ja…met mijn 35 jaar ben ik “ouderwets”, en ik ben er trots op. Ik roep al van kinds af aan dat ik in de verkeerde tijd ben geboren en als kind van 2 hippie ouders…..heb ik vooral gezien hoe het NIET moet😛.

Nu maar hopen dat onze kinderen zo blijvend denken en handelen……want je hebt nooit garanties. Zolang we maar het beste voor ze kunnen betekenen :-))

)o(

Geef een reactie

Tagwolk

