Nieuw schooljaar….

Na een turbulent schooljaar te hebben afgesloten , begon gisteren voor ons het nieuwe schooljaar.

De eerste gaat naar de middelbare school, en de rest is inmiddels ook al allemaal schoolgaand….heerlijk die “vrije tijd”.

Natuurlijk komt er meteen al iets voor in de plaats, daar ik 2 weken geleden gevraagd ben, om 1 maal weeks als vaste kracht op een peuterspeelzaal mee te gaan draaien. Yep dat wil ik wel ! Ik heb 13 jaar een diploma ervoor, maar nog geen echte werk-ervaring op dat vlak…buiten onze eigen kinderen om. Hier wordt nu dus letterlijk en figuurlijk aan gewerkt ;-)).

Deze schoolvakantie was helaas niet om naar huis te schrijven :-(( . Voor thuisblijvers (zoals wij) vond ik het TE nat en TE wispelturig :-((.

Wel heb ik weer veel kunnen lezen, films kunnen kijken, lekker rustig ana kunnen doen, afstand kunnen nemen van zaken die me bewust en onbewust teveel energie kosten etc.

Stil gestaan heb ik echter niet. Ik heb de afgelopen 6 weken vooral aan mezelf gesleuteld (of laten sleutelen…het is maar hoe je het bekijkt). Er stond o.a. een dieëtiste en een cesar therapeute op het programma.

Zoals vele vrouwen (en ook mannen) kamp ik ook met een overgewicht en was ik nu helder genoeg om te bekennen dat ik het op eigen kracht niet ga redden. Vreemd genoeg zeggen bijna alle mensen dat ik niet zo “overwicht” lijk….nou…zei mijn weegschaal dat maar eens! Na al die zwangerschappen zijn er heus wel wat kilootjes aan blijven hangen en zo ook een afwijkend eetpatroon.

Inmiddels ben ik nu 5 weken bezig en zo’n 6 kilo lichter……en dat voel je meteen aan je eigen energie. Ik heb nu al veel meer over….. Natuurlijk is zo’n blogje niet zo interessant, maar voor mij houd een spirituele zoektocht ook in een zoektocht naar jezelf.

Ik val nu af zonder vreemde dieëten, want ik heb een eetprogramma gekregen wat elke vrouw dagelijks gewoon moet eten. Om de 2 uur kleine beetjes (meer heb je om de 2 uur ook echt niet nodig moet ik bekennen) en tata…….

Bij de cesar therapeute ben ik gekomen naar flinke onderrugpijn. Dit was o.a. een cadeautje van de zwangerschap van onze jongste (4 jaar geleden), maar werd deze zomer erger en erger. Nu blijkt dat mijn rug overbelast is, omdat mijn buik te weinig doet…..tjah…dat had ik ze ook zo kunnen vertellen😛.

Enfin…nu dagelijkse oefeningen en ook al enig resultaat….de rugpijnen zijn vrijwel weg! Maar we zijn er nog niet helemaal…..

Na het grijsdraaien van de greatest hits cd van Enrique Iglesias, heb ik mijn man eens smekend aangekeken en is hij bereid om na 18 jaar samenzijn toch eindelijk met me op dansles te gaan….wellicht voor 1 cursusje…maar ik hoop op meer😛. -Balroom dancing- is niet echt zijn ding…hahahaha.

Ik heb het gevoel dat dit ene uiterst productief jaar gaat worden, waarin vele zaken berust zullen worden. Ik heb er vertrouwen in dat het schooljaar voor onze oudste dochter goed gaat verlopen ondanks het heftige vorig jaar. Zolang ze weet dat we allemaal achter haar staan, en ook met onze andere dochter zal het allemaal wel los lopen.

Die is namelijk ernstig dyslectisch en ik heb geen zin meer om met haar elke dag extra werk voor 2 verschillende mensen te gaan maken om haar 2 maanden vooruit te frustreren in 10 maanden tijd. Dochter en ik hebben nu afgesproken dat we het leven nemen zoals het is en dat we gezamelijk zullen bekijken waar haar schip haar naartoe zal brengen. Voor het eerst zag ik opluchting bij het kind en kunnen we na 4 jaar strijd , eindelijk weer moeder en dochter zijn. De scholen kunnen me wat….(sorry…maar ik verander mijn standpunt hier niet meer in!). Als het de bedoeling is dat ze laag vervolg onderwijs moet volgen omdat ze de rest gewoonweg niet aankan…..tjah…het zij zo. Dan moet ik er nu op vertrouwen dat ze deze weg aankan en dat ze dus sterk genoeg hiervoor is.

Ik ben zo blij met dit nieuw verworven inzicht!!!!!!

Ook merk ik opeens dat ik mijn kinderen vele malen minder wil in gaan perken. Ik ben altijd te beschermend geweest (terwijl ik net het tegenovergestelde ben opgevoed….vele malen TE los). En aangezien ik dat -TE los- mogen zijn nooit heb gewaardeerd, heb ik het blijkbaar weer bij onze eigen kinderen over gecompenseerd…..(schaam-schaam).

Maar oudste dochter gaat volgend jaar ook naar een bovenbouw en zal toch echt assertief en zelfstandig genoeg moeten zij om dat te kunnen dragen. Dus ook dit heeft onze 100% aandacht en hier zal bewsut ana gewerkt worden.

Zo ook dat ik volgend jaar toch ECHT wel op vakantie wil en ga met ons gezin. Op naar de zon en we zien wel wat op ons pad komt……. Al is het voor ons niet gemakkelijk plannen, daar ons gezin 8 gezinsleden telt. Misschien een pelgromstocht maken met ons allen?!?!?!

)o(

Commentaren op: "Nieuw schooljaar…." (1)

  1. Hoi Little Heksje,
    Wat heerlijk om deze colum te lezen. Ik kwam hier door googlen op Mabonvieringen en kwam dus bij jou terecht. De rest ga ik nog lezen🙂 Succes!
    Groetjes Nanja

Geef een reactie

Tagwolk

