Op 1 Februari heb ik Imbolc gevierd met een groep traditionele heksen en hun neofieten.

Het was weer leerzaam en fijn om met het jaarfeest bezig te zijn en zo meer inzichten te krijgen. Ook het contact onderling was fijn en warm (wat overigens niet van de avond gezegd kon worden). Ik was blij met mijn dikke jas en mijn dikke sokken. Maar voor een volgende keer is 2 paar sokken een aanrader😉.

We hebben wat zaadjes opgeladen zoals (in mijn geval) mijn pompoenzaadjes. Ook zag ik een pakje afrikaantjes en kruiden in het oplaad-mandje liggen😉.

We liepen eerst klokgewijs hand in hand en zegt dan steeds hetzelfde rijmpje op…sneller en sneller…..totdat iedereen loslaat en de handen richting het midden wijst…waar in dit geval het oplaad-mandje stond.

Ik voelde toen een soort getintel uit beide handen vloeien, maar vroeg me ook onbewust af of het niet gewoon van mijn extra koude handen kwam. Dat mijn handen gewoonweg tintelden van de kou?!??!

Het was weer een ervaring om met het feest bezig te zijn en hopelijk krijg ik met de tijd ook meer inzichten en meer de tijd om me ook te verdiepen in de uitvoering van het feest.

Zo horen zelfgemaakte koekjes natuurlijk ook bij elk feest en ik maak er gewoonweg te weinig tijd voor om zoiets te verwezelijken. Jammer is dat en zo ook mijn gemis…….

Op de Pagan Ouderschap Hyves staan alweer tips en informatie voor het volgende feest: OSTARA op 20 Maart.

Maar natuurlijk zijn tips omtrend de jaarfeesten meer dan welkom, vooral tips die geweldig te combineren zijn met het hebben van kinderen en hoe hen erbij te betrekken.

)o(

Commentaren op: "2011 Evaluatie: Eigen ervaring van Imbolc met de Clan ." (1)

Geef een reactie

Tagwolk

