Ik heb geloof ik op de valreep van het afgelopen jaar een boeken tik gekregen :-S .

De komende maand zullen er met en met allerlei boeken hier de brievenbus in druppelen. De boeken bij Bol heb ik verder maar zelf geannuleerd en ik heb mijn zinnen nu gezet op amazon.de. Het zal me benieuwen. Het maakte niet zoveel uit want het gaat om Engels talige boeken en dan nog….mijn lees-duits is ook redelijk goed😉 .

Ook heb ik gisteren opgezocht wanneer er weer een boekenfestijn in de buurt gehouden wordt en ik moet nog even geduld hebben…..lol. Maar dan heb ik wel meteen tijd genoeg om een boekenlijst te maken voor die tijd😉 ….en te sparen….

Ze bieden daar ook anders talige boeken aan en ik herinner me nu vaag dat ik nu op zoek ben naar boeken die ik daar wel eens heb zien liggen….Tjah…had ik dat toen maar geweten…hahahaha.

De afgelopen 2 weken hebben ons gezin veel goeds gedaan….behalve de extra aangegeten kilo’s (schaam-schaam)….. De kinderen zitten weer in een (veel) rustiger vaarwater en ik hoop dat men dat ook op school zal merken…..vooral bij onze kleuter……

Die onrust bij kinderen in vooral de maand December zag ik terug in de antroposofie en ook bij wicca. De antroposofie spreekt van onrust….. omdat wij na de zomer nog met uitgestrekte armen naar de kosmos reiken om daar al het goeds van te kunnen ontvangen, zijn wij ontvankelijk voor zowel al het goeds als ook voor het restje negatieve. En vooral kinderen eraren ditsneller en  letterlijk…..zonder er iets aan te kunnen doen.

De wicca spreekt van “kattekwaad”. Dat de kinderen veel meer ondeugendheid uithalen. Nou…dat laatste kan ik na deze December zeer zeker beamen….zucht…..

Maar zoals ik al zei….de kinderen en zo ook wijzelf zijn terug gekeerd naar rustiger vaarwater……even weer op adem komen…..

Ik ben nog steeds af en toe in het kinderboek Juniper aan het lezen en de verwondering blijft. Als kind heeft het me al gegrepen en nu weer. Het is ook een van de weinig boeken die ik nooit weg heb gedaan door de jaren heen …….

Ook voor de kinderen heb ik nu wat boeken op de wenslijst staan die eigenlijk wat ouderwets zijn. Maar desalnietemin wel fijn EN leerzaam om te lezen.

Zo zagen we laatst de film “de geheime tuin” en meteen dacht ik…jah…die had ik ook ooit in boekvorm. Het zou mooi zijn om dat aan de kinderen mee te geven…beter dan al die spongebob magazines waar ze je nu mee dood gooien.

Dus voorlopig staan er enkele boeken op de planning : Juniper, heksenkind, De geheime tuin, wipneus en pim, onder moeders vleugels, pjotr, het witte paardje, kruistocht in spijkerbroek, minoes, gebroeders leeuwenhart, de dwergjes van tuil, de zevensprong…

En voor mijn 2 dyslexie kindjes zijn we op zoek naar de luisterboeken versies…..

Ook de tjechische sprookjes zijn bij ons actueel. Ik heb net een sprookjesfilm besteld (die meerjungfrau / de kleine zeemeermin)…..

 

 

 

Want eigenlijk was mijn opzet ooit om elke kerst 1 tjechische sprookjes film van die collectie aan te schaffen (duits gesproken).

We hadden al eerder ooit de film “drei haselnĂŒsse fĂŒr aschenbrödel/ assepoester” en “schneeweisschen und Rosenrot / Sneeuwwitje en Rozerood” gekocht.

 

 

 

 

 

 

En ik moet zeggen dat we deze kerst veel duitse kinder programma’s hebben gekeken…zonder dat de kids klaagden over het taalverschil. Helemaal fijn !!!

)o(

Geef een reactie

Tagwolk

