Alhoewel we hier al druk bezig zijn met Sinterklaas…..begin ik toch ook al vooruit te denken aan Yule.

Temeer omdat ik me dit jaar had voorgenomen om vooral de Pagan feesten te introduceren (dus niet alleen halloween ;-)) ) in ons gezin.

Yule valt op 21 December en is eigenlijk de voorloper van het traditionele Kerstfeest….compleet met de heidense boom ;-)).

En kerstballen heten niet voor niets “witch balls” in het Engels….hahahaha.

Ook las ik in de krant het dilemma van vele mensen, over wanneer wel of niet de kerstboom in huis halen.

Natuurlijk ben je bij een echte boom afhankelijk van de dagen waarop ze te koop aangeboden worden , maar daar wijzelf een kunstboom hebben….houd ik me steeds meer aan de tradiotionele wijze.

De kerstboom werd vroeger namelijk zo laat mogelijk pas in huis gehaald en opgetuigd 9I.v.m. versheid) .

En zo heb je ook meteen een groter verrassings effect. Ook gaat de boom je tegen 6 Januari (3 koningen…..hierna gaat de boom weer het huis uit) niet teveel op je gemoed.

In denk dan ook dat ik dit jaar, op 19 of 20 December de boom optuig :-)) .

Ook hebben we dit jaar meer Paganistische kerstkaarten. We hebben bij het Kruidvat een mooi plaatje (foto) maal zoveel uit laten printen en bij de Zeeman had je mooie blanco glitter kaarten. Pagan plaatje erop plakken , mooie tekst erin en klaar zijn we voor dit jaar.

Mijn wederhelft heeft het plaatje mogen uitzoeken, daar hij veel minder (bewust) bezig is met mijn (onze)  spirituele zoektocht.

Groot was dan ook mijn verbazing dat het plaatje grotendeels Paganisme uitstraalt, compleet met pentagam en alles…..Geweldig!!!!

De tekst voor in de kaarten moet ik nog zoeken…dus lang leve internet en we hebben gelukkig nog een poos om Yule vorm te gaan geven.

)o(

Geef een reactie

Tagwolk

