Mabon Viering

Omdat ik al eerder een viering had meegemaakt, was ik dit maal iets relaxter.
Hierdoor kon ik ook meer meedoen en deed dit dan ook.
Als eerste werd een verhaal voorgelezen over Mabon, een verhaal dat ik laatst ook op internet had gevonden, dus ik kon het al.
Hierna werd de cirkel 3 maal getrokken en natuurlijk de wachters uitgenodigd.
Als activiteit was er een trance dans en die deed iedereen mee.
Ik moet zeggen…ik kon allles goed volgen, maar had niet echt iets speciaals erbij ofzo.
meteen erna kwam ene visualisatie opdracht en hoewel ik hier niet goed in mee kon (ik voelde me geen blad die aan een boom zat) kreeg ik opeens een black-out.
Mijn beeld ging als het ware op zwart…….
Voor de opdracht had de wijze daar al voor gewaarschuwd en de oplossing zou zijn om je te focussen op de elementen.
Dus daar zat ik met ene miniem bewustzijn….de elementen proberen te visualiseren.
Ik begon bij het mijmeren van water-water-water….zonder resultaat.
Meteen erna hout-hout-aarde-aarde………nog niets.
Vuur, vuur, vuur……gelukkig…ik begon weer wat bij te trekken en erna mijmerde ik nog lucht lucht lucht.
Ik zat op een stoel, niemand had iets gemerkt en ik heb mijn ogen niet meer dicht gedaan of wat dan ook.
Ik bleef maar snel mijmeren in mijn hoofd : water-lucht-aarde-vuur, water-lucht-aarde-vuur,water-lucht-aarde-vuur.
Wat de wijze dus vertelde in mijn black out heb ik niet meegekregen……..
Maar ik ben blij dat ik nog een beetje besef had om de waarschuwing te herinneren.
Het vreemde was alleen dat ikzelf nog steeds niet het idee heb dat ik “erin’ zat.
De visualisatie deed me niets en ik kon me er niet in vinden….en toch…opeens ene black out?!?!??
Dus waarom ik een black out kreeg!?!?!?!?!
Geen idee.
Nou jah…een gewaarschuwd mens telt voor 2, zullen we maar zeggen!
Ik had 2 cakjes nodig om me weer “heel” te voelen (misschien had ik wel gewoon honger?!) lol.
Ik lust geen wijn, dus nip ik steeds beleefd aan de drink hoorn en drink erna snel wat eigen vruchtensap  Knipoogje.
Ik mis nog steeds het wauw-gevoel, maar wil voorlopig wel doorgaan met het bezoeken van de jaarfeesten.
De mensen die ik er ontmoet zijn vaak ZO bezield (ook over de vieringen en de groep), dat ik vermoed dat ik een onderdeel gewoonweg nog mis (nog niet ken) of gewoonweg niet zie.
Er zou een optie zijn om een soort opleiding te gaan doen, maar of die doorgaat is nog onzeker…..
Misschien stel ik me er ook teveel van voor ….en misschien zelfs wel onder invloed van filmsVerlegen emoticon.
Maar als ik binnin me ga graven….verwacht ik een soort “familie” gevoel te krijgen…en dat mis ik nu nog.
Ik heb niet het gevoel dat ik als het ware “thuis” kom.
Houd jullie op de hoogte!
Ster

Geef een reactie

Tagwolk

