Sjamanisme

Even geheel op een foute manier…maar bedenk dat het om het resultaat gaat….Knipoogje
Een poos geleden huurden we een dvd van een soort hype film.
Eigenlijk ben ik DAAR allergisch voor, vandaar dat we hem dus ook eerst huurden Sarcastische emoticon.
Hoewel het niet een geweldige film was, was ik wel een poos flink van de kaart Verwarde emoticon.
Naderhand kan ik alleen dit zeggen: Het was alsof de film in een vreemde taal tegen me stond te schreeuwen en op den duur begon ik hem geleidelijk aan te verstaan.
Toen ik de “formule” dan ook uitgevogeld had, was het -van-de-kaart- zijn ook meteen en geheel weg…..gelukkig.
Via deze film kwam ik achter het sjamanisme (tuurlijk wist ik al van het bestaan, maar niets van enige diepgang).
En zodra ik achter mijn Totemdier kwam, was de drang eigenlijk meteen weg.
Ik heb een kennis die iets “extra’s” kan en haar vroeg ik als eerste of ze ook iets wist van totemdieren.
Ze vertelde me dat ik een panter bij me heb……wat ik ergens ook wel vreemd vond….want ik dacht zelf meer aan een wolf.
Eigenlijk niet zozeer met de dieren zelf….zoals in de dierentuin uren erna kunnen staan gapen…nee…..meer dat het steeds op mijn pad komt……in interesses, film, strips, comics, boeken etc.
Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen, dus ben ik gaan googlen en kwam zo erachter dat ook in het sjamanisme iedereen geboren wordt met een soort “sterrenbeeld”.
Het gebruikelijk sterrenbeelden zijn die van de boogschutter, waterman, maagd, vissen etc.
Nou….in het sjamanisme heb je dat dus ook.
Elke maand heeft een eigen totemdier.
En wordt je in een bepaalde maand geboren dan heb je als het ware je hele leven het bijbehorende totemdier als metgezel die je bijstaat.
Je raad het misschien al ….mijn totemdier is een wolf Glimlach.
Gedurende bepaalde perioden in je leven kunnen er ook ook voor korte, maar ook voor langere perioden krachtdieren zich bij je voegen.
Die in een perioden je bijstaan in je levensfase.
Mijn krachtdier op het moment is dus een panter.
Maar dat had dus net zo goed een ander dier kunenn zijn zoals een vlinder, kikker, bever etc.
De dieren staan je bij met hun eigenschappen.
Eigenschappen die je in jezelf terug zult zien of zult merken dat ze versterkt worden gedurende een periode.
Ik ben momenteel veel daad krachtiger dan anders (dat merkte ik al op voor ik wist van de totem- en krachtdieren Knipoogje).
En het trouw zijn en je gezin (de roedel) voor alles laten gaan…herken ik enorm van de wolf.
Mijn man voelde zich ietsjes minderwaardig na deze ontdekkingen.
Want jah…Mijn dieren zijn welgeteld door enkele sterrenbeelden heen: vissen, vuur-draak en wolf plus krachtdier panter.
( en nog ben ik zo onzeker als de pest…Verwarde emoticon )
En hijzelf heeft als Totemdier de Otter…..maarja…die Otter heeft wel als enige ooit de zalm der wijsheid kunnen vangen Emoticon met brede lach.
Ik ben blij dat de film obsessie op slag weg was, dat ik weer wat erbij heb geleerd en hopelijk komt het me nog van pas in mijn verdere leven Ster

Geef een reactie

Tagwolk

