Magie ????

Gisteren ben ik weer eens verder gegaan in het boek van Scott Cunningham.
En er staan ook enkele “simpele” oefeningen in…..
De kids lagen in bed, alles was rustig , dus dacht ik….ach….waarom ook niet.
Ik deed een simpele oefening na (handen tegen elkaar wrijven voor 20 tellen en erna 5 cm van elkaar houden…..je zou dan tintelingen kunnen voelen tussen je handen in) en hoopte natuurlijk op resultaat Engel ….MAAR verwachtte het eigenlijk niet Sarcastische emoticon.
Mijn verrassing was dan ook groot toen bleek dat ik echt iets (veel) voelde.
Ik twijfelde nog of ik het in mijn handen voelde (bijvoorbeeld; door een versnelde bloedsomloop door het wrijven) of echt tussen mijn handen.
Ik kan zeggen dat ik beide voelde……zowel in als tussen mijn handen……
Het was een mooie ervaring…al ben ik gedeeltelijk nog wat sceptisch, maar toch ook al gedeeltelijk overtuigd Emoticon met rollende ogen.
Je zou kunnen zeggen dat dit de eerste keer is dat ik mijn eigen magie heb kunnen voelen.
Ik doe sinds zo’n 12 jaar, zo af en toe handoplegging bij onze kinderen (indien nodig), en hoewel het lijkt te werken….heb ik nooit hard concreet bewijs ervoor.
Dus na een tijdje betrap ik mezelf erop: dat ik het af doe als toeval….
Ik heb het verder maar 1 maal bij een ander gedaan; mijn schoonvader (die erna wonderbaarlijk en snel herstelde van zijn gesprongen aorta).
En 1 maal via kaarsen magie een kindje en haar ouders geholpen omdat er op dat punt een operatie voor het kindje stond geplant waarvan ik voelde dat die operatie niet nodig zou hoeven zijn.
De operatie is toen afgelast en bleek inderdaad gelukkig overbodig.
Het kindje kon toen zonder permanente drain verder Rode roos.
Enfin,
Helaas had ik nooit het gevoel dat ik oneindig veel mensen kon helpen.
(…want dan had ik nog vele mensen kunnen helpen die ik o.a. ken Denkende emoticon ).
Die 2 keer heb ik puur instinctief gehandeld, met beide een verrassend resultaat….al dan niet (mede) door mij?!?!?
Laatst werd me op 3 verschillende plaatsen, door 3 totaal verschillende mensen verteld dat ik inderdaad iets met mijn handen kan.
En nu vind ik het tijd om me erin te gaan verdiepen.
Ik ben 34 jaar oud, en vertrouw erop dat ik niet in 7 sloten tegelijkertijd ga lopen.
Ik heb me laatst dan ook opgegeven voor een Meditatie cursus en die begint ergens in September 2010.
Ook heb ik me opgegeven voor een cursus op de vrije school, om zo meer inzicht te krijgen in de seizoenen, de jaarfeesten, en o.a. ook de lesstoffen.
Wat me nu het meest verbaasd, is toch wel de reactie van mijn wederhelft.
Hij is er heel bedeest onder, lijkt nergens van op te kijken en laat me gerust mijn gang gaan in dit geheel.
Ik heb hem laatst maar eens gevraagd waarom hij er zo meegaand in is, terwijl hijzelf er niet zoveel mee lijkt te hebben.
Zijn antwoord was wel te verwachten.
Vrij vertaald; Het hoort gewoonweg bij me en sluimert al sinds hij me kent in en om me heen.
De rune stenen, de tarot, wierook, energieën, (edel)stenen etc.
Ik heb een tijd lang heksen gespaard (alleen die IK mooi vond) en heb al enkele (foute….ik vond ze niet echt leerzaam, behulpzaam of informatief Bedroefde emoticon) heksen boeken gehad.
Nu is het echter anders…..als gezin zijn we nu compleet en dan bekijk je nogmaals hoe je hen op wilt voeden, wat je hen wilt leren en mee wilt geven.
Nu is mijn conclusie dat ik al grotendeels goed op weg was en ben.
 3 jaar geleden zijn de kids van school gewisseld en ik moet zeggen dat het de beste keus ooit was.
Zowel voor hen als ook voor onszelf.
Ik kwam nu mensen tegen die veel hetzelfde dachten als ikzelf.
Al kan de een een eigen zaak hebben en is de andere een bijstandsouder.
Nu ben ik op een punt beland dat ik daadwerkelijk een keuze wil en ga maken die voor zowel mijzelf als ook onze kinderen geld.
En hoewel ik jaren lang katholiek ben (een bewuste keuze vanaf mijn 8e jaar), vind ikzelf dat ik dat goed zal kunnen combineren met het paganisme.
Dit omdat de kerk veel paganistische jaarfeesten, gebruiken en symbolen heeft overgenomen.
Ik heb dan ook het gevoel dat ik alleen maar te winnen heb…te leren….te verrijken….
Gisteren heb ik ook wat zitten googelen over Pagan Parenting en helaas vond ik niet geheel wat ik zocht.
(dat zal ik ook pas herkennen ALS ik het vind Verlegen emoticon).
Tja…wat zoek ik eigenlijk daarover?!?!?
In ieder geval meer dan vooral rijmpjes en gedichten die je met je kindje op kunt noemen bij de seizoenen.
Ik zoek waarschijnlijk tips in de vrom van…hoe wapen je jezelf en je kind ertegen als andere mensen en hun kinderen, gemene dingen zullen zeggen over het paganisme/pentagram/heksen etc.
Maar aan de ander kant denk ik weer….vrijwel niemand hoeft het te weten, want ze weten nu ook niet dat we katholiek zijn.
En thuis kan ik altijd nog de sabbat jaarfeesten vieren en hen de achtergronden meegeven Ster.

Geef een reactie

Tagwolk

