Gisteren …..was het Litha, oftewel Midzomerfeest, waarbij de dag even lang duurt als de nacht.
Hoewel het feest nog niet zoveel voor me betekende(), ben ik nu zover dat ik me er in wil verdiepen.
(Wat overigens niet eenvoudig is om te doen, hier in het uiterste zuidenSarcastische emoticon).
En hoewel er op internet veel te vinden is over spirituele zaken en diens feesten, is de echte inhoud moeilijk te vindenDenkende emoticon.
Veelal is er veel uiterlijk vertoon en in grote lijnen wat achtergrond informatie.
Maar geen “adressen” waar je concreet met je vragen heen kunt of waar je eventueel ervaring op kunt doenAan-niemand-vertellen-emoticon.
Een hele tijd geleden stond er in de krant een artikel dat “de heksen terug waren gekeerd naar limburg” (plus een genoemde plaats).
En gisteren was voor mij, de tijd aangebroken om die plaats eens op te gaan zoeken.
Zonder resultaat Teleurgestelde emoticon!
Niets en niemand was er te vinden, terwijl een mede ouder me kon vertellen dat met Yule nog wel meetings waren te vinden op die plek…zucht.
Heb ik weer…hahahaha.
Gelukkig heb ik met die mede ouder enkele uren over en weer gekletst in een heerlijk zonnetje, in een rustige omgeving en was het reuze gezellig.
Ik voelde me erna wel wat schuldig over het feit dat ik wat te eten (honing-caramel peperkoek) en drinken (druivensap) had meegenomen, maar hier tijdens het kletsen niet aan gedacht haddenVerlegen emoticon.
Vanmorgen had ik het even met een andere ouder erover en die wist eventueel nog 2 geintereseerden (maar die wilden blijkbaar al een stapje verder gaanVerraste emoticon).
Waarom komt het nu op mijn pad, als ik er niets mee zou moeten / kunnen doen?!?!
Ik gooi me soms wel zonder teveel nadenken in de strijd, maar verder vind ik ook wel dat ik vrij nuchter kan zijn en niet al te veel risico’s neem.
Bijeenkomsten om zo visies en ervaringen uit te wisselen….lijkt me wel wat.
Even iets echt voor jezelf.
Wie weet wat er nog uit kan vloeien Knipoogje.
Even alle gekheid op een stokje.
Ik ben nog gewoon Ik, en ik geloof in God….maar verder begin ik ook iets te geloven in een godin (moeder aarde)…een stukje vrouwelijkheid als gezonde tegenhanger tegen de mannelijke god.
Een stuk vrouwelijkheid in mezelf en alle vrouwen voor en na mij eren, en niet op de laatste plaats mijn 3 dochters.
)o(

Geef een reactie

Tagwolk

